Майстер-клас учасника ІІІ (заключного) туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2015" у номінації "Хімія" Крутової-Оникієнко Ольги Олександрівни вчителя Шосткинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1.
Більшу частину доби
дитина проводить у школі, а дома в мережі Інтернеті. Тож основним завданням
процесу навчання є не тільки навчити, сформувати повні вміння та навички,
розвинути творчий потенціал, а й максимально зберегти здоров'я учнів, зокрема
при використанні можливостей Інтернету
Із 60% опитаних
учнів -42%- постійно використовують Інтернет у навчанні. У 2014 році 53% (до 15
років ) – входять в мережу Інтернет з мобільних пристроїв, 96% учнів регулярно
користуються мережею Інтернет в навчальних цілях.
Здоров'язбережувальні
технології – такі, що створюють безпечні умови для перебування, навчання
та праці учнів у школі та мережі Інтернет, ті, що вирішують завдання
раціональної організації виховного процесу .
Тому уміння
вчителя створювати власне інформаційне освітнє середовище, з метою
застосування дистанційного навчання як фактор здоров’язберігаючих
технологій, є нагальною проблемою сьогодення.
З'ясувати поняття
«здоров'язберігаючі освітні технології» представляється коректним, виходячи з
«родового» поняття «освітні технології». Якщо останні відповідають на питання
«як вчити?», то логічною буде відповідь: так, щоб не наносити шкоди здоров'ю
суб'єктів освітнього процесу - учнів та педагогів.
Термін
«здоров'язберігаючі освітні технології» можна роздивлятися і як якісну
характеристику будь-якої освітньої технології, її «сертифікат безпеки для
здоров'я», і як сукупність тих принципів, прийомів, методів педагогічної
роботи, котрі доповнюючи традиційні технології навчання та виховання, наділяють
їх ознакою здоров'язбереження»
На даний час
парадигмою освіти є змішане (комбіноване ) навчання –цілеспрямований процес
здобування знань, умінь і навичок в умовах інтеграції аудиторної навчальної
діяльності та поза аудиторної навчальної діяльності суб’єктів освітнього
процесу на основі використання і взаємного доповнення
технологій традиційного , електронного, дистанційного та мобільного навчання
при наявності самоконтролю учня за часом, місцем , маршрутами та темпом
навчання. Задачі змішаного навчання-розширити освітні можливості,а саме
стимулювати формування суб’єктивної позиції вчителя і учня, трансформувати
стиль педагога,персоналізувати освітній
процес.
Критерієм здоров'язберігаючих якостей освітніх технологій
при вирішенні за їх допомогою захисту від патогенних факторів буде наявність
або відсутність погіршення здоров'я учнів та вчителів, що знаходиться в
очевидному взаємозв'язку із впливом таких факторів.
І вчитель і учень
повинні виграти від змішаного навчання
Якщо цей процес не відбувається нема потреби цим перейматися .Необхідно враховувати: професійна діяльність педагога – один із найбільш вразливий(у психологічному контекстрі) видів соціальної діяльності .Праця вчителя належить до професій із численною кількістю стресів. Нажаль ,за останній час кількість стрес-факторів збільшується
Якщо цей процес не відбувається нема потреби цим перейматися .Необхідно враховувати: професійна діяльність педагога – один із найбільш вразливий(у психологічному контекстрі) видів соціальної діяльності .Праця вчителя належить до професій із численною кількістю стресів. Нажаль ,за останній час кількість стрес-факторів збільшується
Лише здоровий
вчитель спроможній виховати здорового учня
Користуючись
нагодою звертаємося до батьків . На сторінках сайту ми чекаємо Ваших
думок щодо бачення доцільності впровадження дистанційного навчання Ваших
дітей .
Існує ще один
фактор, який впливає на якість створення власного інформаційного
освітнього середовища вчителя і учня, з метою застосування дистанційного
навчання як фактора здоров’язберігаючих технологій, це забезпечення навчальних
закладів якісним безперебійним доступом до швидкісного Інтернету. Маємо
надію на розуміння громади.
Адже за концепцією
розвитку освіти до 2017 року левова частка в створені освітнього простору дітей
належить громаді села. міста.
Якщо вчитель опанує технологію створення
навального відеоформату, буде мати можливість доступу до навчальних сайтів(де
розташовується відео формат). створить умови дистанційного навчання(учень
–вчитель) - це і буде гарант збереження сільської школи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий